Strona internetowa bez skutecznej promocji nie będzie przyciągała wielu nowych użytkowników. Właśnie dlatego warto zainwestować w jej reklamę, co jednak wcale nie musi oznaczać znacznych kosztów. Na początek polecane jest w szczególności pozycjonowanie strony.
Pozycjonowanie strony firmowej
Dzięki pozycjonowaniu stron można poprawić znacznie widoczność ich adresów w wyszukiwarce Google oraz w innych wyszukiwarkach, niemniej ze względu na popularność Google to ona jest głównym miejscem prowadzenia tego typu promocji.
Pozycjonowanie w Google nie jest związane z usługami oferowanymi przez tę firmę, ale bazuje na algorytmach wyszukiwania oraz PageRank, który określa wartość strony internetowej. O tym, czy strona jest wartościowa, decyduje jej popularność oraz adekwatna zawartość. Poprzez pozycjonowanie strony można sztucznie ją podwyższyć i jednocześnie poprawić jej widoczność. Gdy adres strony po pozycjonowaniu w Google wyświetla się wysoko, szansa, że na stronę wejdzie nowy klient, jest znacznie większa.
Optymalizacja strony
Jednak zanim rozpocznie się pozycjonowanie, konieczna jest optymalizacja strony. W tym przypadku oznacza to specjalną modyfikację strony WWW pod kątem jej zawartości treściowej, graficznej oraz kodu, aby była ona bardziej przyjazna dla Googlebotów, czyli robotów prowadzących indeksowanie stron. Po udanej optymalizacji strony można prowadzić dalsze prace SEO w postaci budowania popularności strony w sieci.
Najlepiej powierzyć realizację usługi profesjonalnej firmie, która ma doświadczenie w optymalizacji i pozycjonowaniu stron WWW. Usługa nie musi droga, ale trzeba pamiętać o tym, że dla jak najlepszych rezultatów powinna być prowadzona jako proces ciągły. Strony można także pozycjonować samodzielnie, ale wymaga to szerokiej wiedzy, dużej ilości czasu i niemałych nakładów finansowych.
Autorem tekstu jest:
J. Karwowski z Agencji TOP1 Katowice