Reklama – to zawsze się opłaca
Reklama jest dźwigną handlu i właśnie dlatego nawet w przypadku, w którym prowadzi się samodzielnie działalność osobową, warto zainwestować we własny wizerunek, by przyciągnąć nowych klientów.
Firma, która nie jest znana, nie daje zysków, dlatego na początek warto przeznaczyć nieco więcej pieniędzy na to, aby ją rozreklamować. Jak to zrobić? Rozwiązań w dziedzinie marketingu jest naprawdę mnóstwo i jednocześnie wiele z nich wcale nie pociąga za sobą tak wysokich opłat.
- pieczątka firmowa – jeden z najważniejszych przedmiotów, który potrzebny jest przy wypełnianiu dokumentów takich jak faktury czy dokumenty przeznaczone do urzędów, również pełni rolę marketingową – wystarczy przybić ją na skrawku papieru i przekazać potencjalnemu klientowi, gdy nie ma pod ręką wizytówek
- wizytówki – warto w nie zainwestować, a jeżeli wybierze się proste i eleganckie bileciki wizytowe, za kilkaset sztuk zapłaci się mniej niż 50 złotych. Warto wybrać efektowny projekt wizytówki korespondujący z charakterem prowadzonej działalności
- strona internetowa – powoli staje się już standardem, jej założenie prowadzenie nie jest przy tym wyjątkowo kosztowne. Dzięki stronie internetowej można dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. Koszt – od 100 do kilku tysięcy złotych
- promocja strony internetowej – warto zadbać, aby była ona widoczna dla jak największej liczby internautów. Metod internetowej komunikacji jest bardzo szeroki – pozycjonowanie i optymalizacja stron, banery reklamowe, e-mail marketing, fanpage na portalach społecznościowych, marketing szeptany i wirusowy
- ulotki, foldery i inne materiały reklamowe – przydadzą się w celach marketingowych, można przekazać je klientom w firmie, zatrudnić roznosiciela, przekazywać klientom na targach
Więcej szczegółowych i0fnormacji odnośnie promocji małych i średnich firm w internecie znaleźć można tutaj: http://apiri.pl