Wizerunek firmy w Internecie
warto o niego zadbać!
Teraz to właśnie w Internecie poszukujemy najczęściej potrzebnych nam produktów i usług. Także online szukamy opinii na temat firm, z których ofert chcemy skorzystać. Dlatego dbanie o pozytywny wizerunek w przestrzeni wirtualnej powinno być ważne dla każdego przedsiębiorcy, który chce przyciągać nowych klientów i zyskiwać jeszcze więcej.
Jak zadbać o pozytywną opinię?
Na kreowanie pozytywnej opinii o firmie w Internecie wpływa wiele różnych czynności. Składają się one na SERM – zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach. Wśród nich należy wymienić między innymi dobrze zaprojektowaną, funkcjonalną i czytelną stronę internetową, która będzie odpowiednio zoptymalizowana i pozycjonowana. Również coraz większe znaczenie w budowaniu wizerunku mają media społecznościowe. W celu stałego kontrolowania wizerunku prowadzi się dodatkowo monitoring sieci, w tym pierwszych stron wyników wyszukiwania – SERP, co pozwala na szybką reakcję.
Co wtedy, gdy pojawiły się negatywne informacje?
Zdarza się i tak, że mimo prowadzone wytężonej kampanii PR w Internecie pojawiają się negatywne komentarze. Z nimi również można walczyć, stosując specjalne działania naprawcze. Wśród nich znajduje się w szczególności depozycjonowanie, czyli czynności mające na celu zmniejszenie znaczenia i tym samym widoczności negatywnych informacji w wyszukiwarce.
Zarówno kreowanie dobrego wizerunku firm w sieci, jak i działania naprawcze warto powierzyć ekspertom w tej dziedzinie, którzy będą mogli wykonać je profesjonalnie i kompleksowo, zapewniając tym samym najlepsze rezultaty.
Autor: J. Karwiński,
DEPOZYCJONOWANIE
Katowice, 2401-12-19